Учням

Тематичне контрольна робота з української мови                               
Тестування з теми «Безсполучникове складне речення» (БСР)

Варіант 1

Перший рівень
(кожна вірна відповідь оцінюється 0,5 бали).
1.     Укажіть БСР з одноріднимипростими реченнями, які є синтаксично рівноправними:
а)  Після довгоочікуваного одужання Олег змінився: він став обережнішим.
б) У поході із джурою було важко, кілька разів він навіть засмутив старого сотника.
в) Перші краплі застукотіли кулачками в моє вікно – почався дощ.
2. Укажіть БСР, в якому ставиться крапка з комою (розділові знаки пропущено):
а) Карпо з Наталею кинулись наввипередки ось обоє зникли в хащі лісу.
б) Жодного вогника не було над містом багатоповерхівки та крамниці злилися в чорну потвору.
в) Синички радісно цвірінькали дятли стукотом розколювали тишу.
3. Визначте БСР, в якому на місці пропущеного знака слід поставити двокрапку:
а) Микола згадав вчора на вечорницях Ганни не було.
б) Минув рік козак не повернувся до коханої.
в) Море спокійне небо блакитне.
4. Визначте БСР, в якому на місці пропущеного знака слід поставити тире:
а) Вісі давно знають друзів треба шанувати.
б) Раптом мисливець завмер тишу прорізали постріли.
в) Здушили сльози не виходь на люди.
Другий рівень
(Кожне завдання оцінюється – 1 бал)
1.     Визначте, БСР у другому простому реченні має
а) пояснення;     б) доповнення;     в) причину?
Але він не міг того забути: сліди від турецького ятагана досі нагадували про неволю.
2.     Визначте, в якому з варіантів речення нема пунктуаційних помилок?
а) Тільки став, задер голову птаха заворушилась.
б) Тільки став задер голову – птаха заворушилась.
в) Тільки став, задер голову – птаха зворушилась.
Третій рівень
(Перше завдання оцінюється 2 балами, друге – 3 балами)
1.     Накресліть схеми поданих речень:
а) Такі вже в них порядки: одні сплять, інші мурашник стережуть.
б) Гроза пройшла – зітхнули трави, квітки голівки підвели.
2. Запишіть БСР, які б були прикладами до всіх випадків вживання двокрапки.
Четвертий рівень
(Завдання творчого рівня, виконане відповідне, до умов, оцінюється 3 балами).\
Використовуючи БСР з усіма можливими розділовими знаками, складіть твір-мініатюру про причини та наслідки глобального потепління.  


Варіант 2
Перший рівень
(Кожна вірна відповідь оцінюється 0,5 бали).
1.     Укажіть БСР з однорідними простими реченнями, які є синтаксично рівноправними:
а) Після довгоочікуваного дощу селяни вже не хвилювались через городину, дід Петро вдоволено палив люльку.
б) У Крим їздили чумаки здавна: сіль була товаром необхідним.
в) Ми чули спів пташок у лісі, вражала пісня їхня душі нам.
2. Укажіть БСР, в якому ставиться крапка з комою (розділові знаки пропущено):
а) Жодного зблиску світла не було над містом доми церкви дерева звивались у щось примарне.
б) Климко підвівся ноги одразу загули і налилися гарячим.
в) Батьки полетіли до вина Степан одружувався.
3. Визначте БСР, в якому на місці пропущеного знака слід поставите двокрапку:
а) Микола згадав вчора на вечорницях Ганни не було.
б) Минув рік козак не повернувся до коханої.
в)  Море спокійне небо блакитне.
4. Визначте БСР, в якому на місці пропущеного знака слід поставити тире:
а) Хочеш їсти калачі не сиди на печі.
б) Раптова тиша розірвалася застрочив кулемет комдива.
в) Заблукав дідусь уперше в житті не хотів ліс відпускати старого мисливця.
Другий рівень
(Кожне завдання оцінюється 1 бал)
1.     Визначте, який знак має стояти у БСР, друга частина якого вказує на наслідок з першої:
а) двокрапка;
б) крапка з комою;
в) тире?
     2.  Визначте, в якому з варіантів речення нема пунктуаційних помилок?
      а) Тільки ставок милував око він увесь був у білому лататті.
     б) Тільки ставок милував око: він увесь був у білому лататті.
     в) Тільки ставок милував око – він увесь був у білому лататті.
Третій рівень
(Перше завдання оцінюється 2 балами, друге – 3 балами).
1.     Накресліть схеми поданих речень:
а) У товаристві лад – усяк тому рад.
б) Але він не міг навіть побачити Оксану: вона була заручена з Карпом.
2. Запишіть БСР, які б були прикладами до всіх випадків вживання тире.
Четвертий рівень
(Завдання творчого рівня, виконане відповідно до умов, оцінюється 3 балами).
Використовуючи БСР з усіма можливими розділовими знаками, складіть твір-мініатюру про причини та наслідки нездорового способу життя.




Опорні схеми







Комментариев нет:

Отправить комментарий