Тематичне
контрольна робота з української мови
Тестування
з теми «Безсполучникове складне речення» (БСР)
Варіант 1
Перший
рівень
(кожна
вірна відповідь оцінюється 0,5 бали).
1. Укажіть БСР з одноріднимипростими реченнями, які є синтаксично рівноправними:
а) Після довгоочікуваного одужання Олег
змінився: він став обережнішим.
б) У поході із джурою було важко, кілька разів він навіть
засмутив старого сотника.
в) Перші краплі застукотіли кулачками в моє вікно –
почався дощ.
2. Укажіть БСР, в якому ставиться
крапка з комою (розділові знаки пропущено):
а) Карпо з Наталею кинулись наввипередки ось обоє зникли
в хащі лісу.
б) Жодного вогника не було над містом багатоповерхівки та
крамниці злилися в чорну потвору.
в) Синички радісно цвірінькали дятли стукотом розколювали
тишу.
3. Визначте БСР, в якому на місці
пропущеного знака слід поставити двокрапку:
а) Микола згадав вчора на вечорницях Ганни не було.
б) Минув рік козак не повернувся до коханої.
в) Море спокійне небо блакитне.
4. Визначте БСР, в якому на місці
пропущеного знака слід поставити тире:
а) Вісі давно знають друзів треба шанувати.
б) Раптом мисливець завмер тишу прорізали постріли.
в) Здушили сльози не виходь на люди.
Другий
рівень
(Кожне
завдання оцінюється – 1 бал)
1. Визначте, БСР у другому
простому реченні має
а) пояснення; б) доповнення; в) причину?
Але він не міг того забути: сліди від турецького ятагана
досі нагадували про неволю.
2. Визначте, в якому з
варіантів речення нема пунктуаційних помилок?
а) Тільки став, задер голову птаха заворушилась.
б) Тільки став задер голову – птаха заворушилась.
в) Тільки став, задер голову – птаха зворушилась.
Третій
рівень
(Перше
завдання оцінюється 2 балами, друге – 3 балами)
1. Накресліть схеми поданих
речень:
а) Такі вже в них порядки: одні сплять, інші мурашник
стережуть.
б) Гроза пройшла – зітхнули трави, квітки голівки
підвели.
2. Запишіть БСР, які б були
прикладами до всіх випадків вживання двокрапки.
Четвертий
рівень
(Завдання
творчого рівня, виконане відповідне, до умов, оцінюється 3 балами).\
Використовуючи
БСР з усіма можливими розділовими знаками, складіть твір-мініатюру про причини
та наслідки глобального потепління.
Варіант 2
Перший
рівень
(Кожна
вірна відповідь оцінюється 0,5 бали).
1. Укажіть БСР з однорідними
простими реченнями, які є синтаксично рівноправними:
а) Після довгоочікуваного дощу селяни вже не хвилювались
через городину, дід Петро вдоволено палив люльку.
б) У Крим їздили чумаки здавна: сіль була товаром
необхідним.
в) Ми чули спів пташок у лісі, вражала пісня їхня душі
нам.
2. Укажіть БСР, в якому ставиться
крапка з комою (розділові знаки пропущено):
а) Жодного зблиску світла не було над містом доми церкви
дерева звивались у щось примарне.
б) Климко підвівся ноги одразу загули і налилися гарячим.
в) Батьки полетіли до вина Степан одружувався.
3. Визначте БСР, в якому на місці
пропущеного знака слід поставите двокрапку:
а) Микола згадав вчора на вечорницях Ганни не було.
б) Минув рік козак не повернувся до коханої.
в) Море спокійне
небо блакитне.
4. Визначте БСР, в якому на місці
пропущеного знака слід поставити тире:
а) Хочеш їсти калачі не сиди на печі.
б) Раптова тиша розірвалася застрочив кулемет комдива.
в) Заблукав дідусь уперше в житті не хотів ліс відпускати
старого мисливця.
Другий
рівень
(Кожне
завдання оцінюється 1 бал)
1. Визначте, який знак має
стояти у БСР, друга частина якого вказує на наслідок з першої:
а) двокрапка;
б) крапка з комою;
в) тире?
2. Визначте, в якому з варіантів речення нема
пунктуаційних помилок?
а) Тільки ставок милував око він увесь
був у білому лататті.
б) Тільки ставок милував око: він увесь
був у білому лататті.
в) Тільки ставок милував око – він увесь
був у білому лататті.
Третій
рівень
(Перше
завдання оцінюється 2 балами, друге – 3 балами).
1. Накресліть схеми поданих
речень:
а) У товаристві лад – усяк тому рад.
б) Але він не міг навіть побачити Оксану: вона була заручена
з Карпом.
2. Запишіть БСР, які б були
прикладами до всіх випадків вживання тире.
Четвертий
рівень
(Завдання
творчого рівня, виконане відповідно до умов, оцінюється 3 балами).
Використовуючи
БСР з усіма можливими розділовими знаками, складіть твір-мініатюру про причини
та наслідки нездорового способу життя.
Опорні схеми


Комментариев нет:
Отправить комментарий